چگونه متوجه شویم واتساپ هک شده است ؟

چگونه متوجه شویم واتساپ هک شده است ؟

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 808 | نویسنده : |

در مقاله راهنمای آنلاین امروز قصد داریم نحوه حل هک واتس اپ و علائم هک واتس اپ را به شما معرفی کنیم. قبل از هر چیز لازم است بدانید که هک به معنای ورود و سرقت یا تغییر داده است و به طور کلی نفوذ به هر سیستم امنیتی را هک می گویند. در واقع هک کاربردهای زیادی دارد و برای اهداف مختلفی انجام می شود.

هکر کسی است که توانایی هک و هک را دارد. غالباً شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها برای مقاصد شخصی یا با فشار دادن به شخصی که در این شبکه‌ها حساب کاربری دارد هک شده و دسترسی به آن‌ها باعث آسیب مالی می‌شود. بنابراین، ما باید همیشه مراقب باشیم که در تمام خدمات آنلاین اختلال ایجاد نشود. واتس اپ که در سال 2014 توسط فیس بوک خریداری شد و به سرعت محبوبیت پیدا کرد و با رفع باگ ها و بهبود عملکرد با آپدیت های جدید توانست از رقبای خود پیشی بگیرد و به خصوص پس از پیدا شدن فیلتر تلگرام در ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

خوشبختانه این پیام رسان به موضوع امنیت احترام می گذارد و یکی از پیام رسان های امنیتی به حساب می آید که به استفاده از امکانات امنیتی آن توجه چندانی نمی کند، ما در راهنمای و مقاله واتس اپ به بررسی حریم خصوصی پرداخته ایم، می توانید با این ویژگی ها بیشتر آشنا شوید. از خود در برابر خطر هک شدن حساب خود محافظت کنید. اما به هر دلیلی ممکن است یک هکر اتفاق بیفتد و حساب پیامک واتس اپ شما در معرض خطر باشد و شناخت هکر و دانستن علائم هک واتس اپ بسیار مهم است. ما می دانیم که چگونه هک واتس اپ را برطرف کنیم. توجه به امنیت و حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و در مقالات قبلی راهنمای اینترنت مانند افزایش امنیت اینستاگرام و جلوگیری از هک شدن اینستاگرام، افزایش امنیت تلگرام و مسدود کردن تلگرام بسیار مهم است. هک شده، چگونه بفهمیم جیمیل ما هک شده است؟ ... و ... به این سوال پرداختیم.

همانطور که در مقدمه این مقاله اشاره شد میخواهیم درباره رفع هک واتس اپ صحبت کنیم. این پیام رسان دارای الزامات امنیتی است و یکی از امن ترین پیام رسان ها به حساب می آید و با احتیاط و اقدامات امنیتی می توانید از خطر هک شدن حساب خود محافظت کنید. اما به هر دلیلی ممکن است هک اتفاق بیفتد و اطلاعات حساب واتس اپ شما به خطر بیفتد، در این صورت شناسایی هکر و دانستن علائم هک واتساپ بسیار مهم است، علائم عبارتند از:

رفتار عجیب گوشی:

اگر صفحه گوشی شما بدون دلیل روشن می شود یا به طور ناگهانی خاموش می شود، می تواند نشانه هک شدن واتس اپ گوشی شما باشد.

تخلیه ناگهانی باتری:

برخی از نرم افزارهای جاسوسی باتری گوشی را مصرف می کنند. این باعث می شود که باتری در زمانی که از گوشی استفاده نمی شود خالی شود. دلیل مصرف بالای باتری در هنگام هک نرم افزارهای جاسوسی این است که این برنامه ها از مکان و داده های وای فای استفاده می کنند و اطلاعات لازم را به دستگاه هکر ارسال می کنند.

صداهای عجیبی در پس زمینه گوشی شنیده می شود:

هنگامی که در حین تماس صداهایی از تلفن شما شنیده می شود، ممکن است به دلیل وجود نرم افزارهای جاسوسی باشد که برای نظارت بر تماس ها و ارسال پیام بر روی تلفن شما نصب شده است. در نتیجه هنگام برقراری تماس تلفنی، زمانی که نرم افزار وظیفه ضبط و ارسال مکالمه را انجام می دهد، صدای زنگ در پس زمینه شنیده می شود.

افزایش مصرف اینترنت تلفن:

برنامه‌های جاسوسی از اینترنت، چه Wi-Fi یا داده‌های اینترنتی، برای ارسال اطلاعات به هکرها استفاده می‌کنند. اگر استفاده از اینترنت شما با این حساب در حال افزایش است، پس این می تواند یکی از نشانه های هک شدن واتس اپ باشد.

پیام ها و گروه های ناشناس واتس اپ:

هک همچنین می تواند به دلیل بی احتیاطی شما در هنگام رها کردن گوشی بدون رمز عبور اتفاق بیفتد، به این ترتیب می توانید از طریق کد QR و نسخه وب مورد حمله هکرها قرار بگیرید. در این موارد، علاوه بر علائم ذکر شده در بالا، ممکن است واتس اپ را باز کنید و متوجه شوید که پیام هایی بدون اطلاع شما برای شخص یا افرادی ارسال شده است یا پیام های ناخواسته و خوانده نشده دریافت کرده اید. در گروه های مختلف صحبت کردند

توصیه ما این است که اگر دو یا چند مورد از این علائم را در گوشی خود مشاهده کردید، همان اقدامات احتیاطی را انجام دهید. اگر در مورد نحوه استفاده از واتس اپ سوالی دارید، از شما دعوت می کنیم مقاله نحوه استفاده از واتس اپ را مطالعه کنید.

روش های جلوگیری و رفع هک واتس اپ

اگر با علائم ذکر شده در قسمت قبل مواجه شدید، ضمن مطالعه دقیق نحوه جلوگیری از قطع شدن گوشی و نصب یک آنتی ویروس قدرتمند بر روی گوشی خود، اقدامات امنیتی مهم در اپلیکیشن واتس اپ را بررسی کنید:

- بازیابی هک واتس اپ از طریق کد QR (وب واتساپ):

- برنامه واتس اپ را در گوشی اندرویدی خود باز کنید و روی دکمه سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس روی گزینه واتس اپ وب ضربه بزنید. در آیفون، روی تب تنظیمات از منوی پایین ضربه بزنید و WhatsApp Web/Desktop را انتخاب کنید.
- در صفحه بعد، اگر دوربین باز شد و منتظر ماند تا QR را اسکن کند، به این معنی است که WhatsApp شما از وب استفاده می کند. اما اگر لیستی از کامپیوترهای متصل را مشاهده کردید، به این معنی است که واتس اپ شما از وب استفاده می کند یا به عبارت دیگر، واتس اپ شما هک شده است.

- اگر شخصی از وب واتس اپ شما استفاده می کند، دکمه ورود به سیستم را از همه دستگاه ها لمس کنید. با این کار، تمام دستگاه‌های متصل به حساب کاربری واتس‌اپ شما قفل می‌شوند.

- رفع هک واتس اپ با احراز هویت دو مرحله ای:

تأیید دو مرحله‌ای لایه امنیتی دیگری به حساب واتس‌اپ شما در قالب یک کد پین شش رقمی اضافه می‌کند که راه دیگری برای جلوگیری از دسترسی شخصی به حساب شما بدون اجازه شما و افزایش حریم خصوصی واتس‌اپ فراهم می‌کند. این تنظیمات به صورت زیر قابل دسترسی هستند:

iOS: WhatsApp > Settings > Account > Two-Step Verification

Android: WhatsApp > دکمه منو > تنظیمات > حساب‌ها > تأیید دو مرحله‌ای.

در این بخش، روی Activate ضربه بزنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید تا پین شش رقمی خود را به همراه یک آدرس ایمیل پشتیبان ایجاد کنید تا مراحل تنظیم حریم خصوصی WhatsApp را تکمیل کنید.

- رمز عبور واتس اپ:

یکی دیگر از راه های جلوگیری و رفع هک واتس اپ این پیام رسان، استفاده از سیستم رمزگذاری روی اپلیکیشن ها است. به این ترتیب می توانید برای برنامه های مختلف خود پسورد تعیین کنید تا افراد نتوانند برنامه واتس اپ شما را فقط باز کنند و پیام های شما را با گوشی شما بخوانند.

انتخاب یک رمز عبور قوی آخرین پیشنهاد ما برای محافظت از WhatsApp در برابر هکرها است. برای این منظور پیشنهاد می کنیم راهنمای انتخاب رمز عبور قوی آنلاین را مطالعه کنید.



می پسندم نمی پسندم

دو شنبه 21 شهريور 1401 -19:51 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: